Overblog
Suivre ce blog Administration + Créer mon blog

Pinchneck @ Bruce Nauman. 1968

PINCHNECK, 1968 1968, 2 min, color, silent, 16 mm film In several of his films Nauman manipulates his flesh (see Pulling Mouth and Thighing). Here he pinches his neck as well as his cheeks and mouth. Related are a series of contemporaneous infrared photos...

Lire la suite

Pacing Upside Down @ Bruce Nauman. 1969

PACING UPSIDE DOWN, 1969 L a caméra installée en un point fixe, totalement renversée, montre Bruce Nauman, les bras tendus au-dessus de sa tête et les mains croisées, en train de se déplacer d'un pas saccadé autour d'un périmètre constitué par un carré...

Lire la suite

Gauze @ Bruce Nauman. 1969

GAUZE, 1969, 8 min, b&w, silent, 16 mm film In this film, Nauman, bit by bit, pulls five or six yards of gauze from his mouth. Along with Black Balls and Pulling Mouth, it is one of the "Slo-Mo" films that he shot with an industrial high speed camera...

Lire la suite

Bouncing Balls @ Bruce Nauman. 1969

BOUNCING BALLS, 1969 1969, 9 min, b&w, silent, 16 mm film In this film, Nauman bounces his testicles with one hand. Shot in extreme close-up, the work is perhaps an ironic reference to an earlier film Bouncing Two Balls Between the Floor and Ceiling with...

Lire la suite

Blackballs @ Bruce Nauman. 1969

BLACK BALLS 1969, 8 min, b&w, silent, 16 mm film In this film, Nauman applies black makeup to his testicles. The action was recorded with an industrial high-speed camera capable of shooting between one thousand and four thousand frames per second.

Lire la suite

Art Make Up @ Bruce Nauman. 1971

ART MAKE UP, 1971 Dans ses quatre films "Art Make-Up" de 1967/68, Bruce Nauman s'applique à frictionner minutieusement son torse nu avec de la couleur blanche, rose, verte et noire. La caméra montre toujours l'artiste dans la même position du buste, tel...

Lire la suite

Two Takes @ Vito Acconci. 1970

TWO TAKES, 1970 Contrairement à la majorité des films Super 8 et des vidéos de Vito Acconci, Two Takes est une oeuvre sans émotion, où il traite de la prise de possession en tant que pulsion et non pas sous l’aspect du désir ou du plaisir de l’assouvissement....

Lire la suite

Two Cover Studies @ Vito Acconci. 1970

TWO COVER STUDIES 1970 Two Cover Studies est un film Super 8 en deux parties. Cette structure est fréquente dans les premiers travaux de Vito Acconci. Ici, il met en parallèle deux actions qui ont pour objectif de protéger un autre agent au moyen de son...

Lire la suite

Turn On @ Vito Acconci. 1974

TURN ON, 1974 Turn-On 21:56 1974 Acconci again confronts both the viewer's and his own expectations of his performance, saying, "I've waited for the perfect time, for the perfect piece, I'm tired of waiting... but no, you want me to have something readyfor...

Lire la suite

Shoot @ Vito Acconci. 1974

SHOOT, 1974 1974, 10:18 min, color, sound Shoot is a bold, theatrical work that merges the autobiographical with the cultural. Acconci's performance is an assault, a barrage of aggressive action, visuals and language. Acconci imitates the sounds of war,...

Lire la suite

See Through @ Vito Acconci. 1970

SEE THROUGH, 1970 Dans See Through, Vito Acconci boxe son image devant un miroir. Nous ne voyons que le buste et le reflet de l’artiste. Les mouvements de ses bras ont une faible amplitude. Dans les premiers instants, les coups de poings sont contenus,...

Lire la suite

Running Tape @ Vito Acconci. 1969

RUNNING TAPE 1969 1969, 30 min, Audio CD Running Tape is an endurance piece that Acconci made in New York's Central Park on August 26, 1969, as one of a series of what he terms "tape situations." This piece relates to Acconci's performance and film works...

Lire la suite

Rubbings @ Vito Acconci. 1970

RUBBINGS, 1970 Rubbings est représenté par une métaphore un processus d’intégration d’une réalité extérieure à soi. Vito Acconci est nu, allongé sur le dos. Le cadrage coupe sa tête au niveau du nez. Il se frotte le ventre latéralement de la main droite...

Lire la suite

Remote Control @ Vito Acconci. 1971

REMOTE CONTROL, 1971 1:02:15 1971 Two performers, Acconci and a young woman, occupy two wooden boxes in separate rooms, connected via monitor, camera, and microphone. The situation is symbolic of a vicarious and distended power relation, a relationship...

Lire la suite

Pull @ Vito Acconci. 1971

PULL, 1971 1971, 32:37 min, b&w, sound In this documentation of a performance at New York University, an overhead camera circles above Acconci and Kathy Dillon. In a dark auditorium, Acconci walks in a circle around Dillon, while she moves in the center....

Lire la suite

Prying @ Vito Acconci. 1971

PRYINGS, 1971 Pryings est l’enregistrement vidéo d’une performance de Vito Acconci, réalisée en public avec Kathy Dillon dans une université new-yorkaise. L’artiste met en scène une situation où il cherche à ouvrir de force les yeux de la femme, qui s’obstine...

Lire la suite

<< < 1 2 3 4 5 6 > >>